zondag 28 juli 2013

Granny square tasje

Laatst zag ik een flessentasje thuis liggen van de Mitra. Leuk formaat, daar zag ik wel wat in.

De flesvakjes heb ik eruit gehaald met granny squares heb ik het tasje 'bekleed'.












Dit was het oorspronkelijke tasje.











De gele randjes heb ik er afgetornd, anders zou je ze kunnen zien door de gaatjes van granny's heen. Omdat ik de naadjes toch opnieuw moest dichtnaaien, kon ik meteen een merkje mee naaien.


Dit tasje heb ik gemaakt voor we een paar dagen met de camper van mijn zus naar Zeeland en Brabant zijn geweest. Vier fijne, maar wel heel warme dagen.


We waren de eerste dag in Burgh-Haamstede, de tweede dag in Arnemuiden en de derde dag in Helvoirt. We hebben genoten! 

In Arnemuiden zijn we  nog bij Jeanet van Blij dat ik brei geweest. Erg leuk om eens langs te gaan. Voor onze jongste zoon heb ik een Arnemuidense visserstrui (klik) gemaakt en die hebben we laten zien.
Bij haar heb ik zilver- en goudkleurig catania gekocht. Kan ik weer fijn aan de knutsel voor de hobbydag in september om wat kerstversieringen te maken. Ook nog een zeeuws zeepje gekocht als bedankje voor mijn zus omdat we de camper mochten gebruiken.


Terug bij mijn zus om de camper terug te brengen, had ze op verzoek van onze jongste een paar slopen voor hem geborduurd. Zijn kamer wordt komend winter opgeknapt tot een echte jongenskamer en hij wil daar Romeinse cijfers op de muur hebben. Deze moesten ook op zijn slopen komen.


De Romeinse Cijfers geven zijn geboortedatum aan: 22 - 1 - 2002. Het ontwerp is van onze jongste zelf!

Als bedankje nam ik voor haar een stapel Stitch at Home mee. Zij vindt dat prachtige bladen. Ik had ze zelf gekocht, maar omdat ik niet machinaal kan borduren vond ik ze wat minder leuk.

Vervolgens ging ze mij daarvoor weer bedanken door uit het nieuwste nummer een leuke sleutelhanger te maken ... tja, zo blijven we bezig!


Het is een schatje deze kikker en ik ga hem zeker op een leuke manier gebruiken!!








5 opmerkingen:

  1. Lovely bag ! And cute frog !
    Have a nice Sunday !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk ide van het tasje, hier ligt ook nog wel ergens zo'n tasje. Iets om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een handig tasje en nog hip ook zo :-)
    Je zus kan er ook wat van en je zoon heeft het ook in zich, dat creatieve; echt een familietalent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh echt leuk zeg! Mooi tasje. Leuk dat reizen met een camper. Dat is de droom van mijn man. Later mischien ...

    http://sieraadvooras.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!