zondag 30 juni 2013

Bruidskadootjes

Zo, na even wat stilte, nu weer een blogje over wat ik gemaakt heb.

Afgelopen vrijdag trouwde de jongste dochter van mijn zus en daar heb ik wat voor gemaakt. Dat kan ik niet eerder laten zien ...

Ik maakte een bruidshanger met twee vogeltjes (naar het patroon van Mijn Eigen Plekkie) en deze bevestigde ik in een hartje. Een zelfgehaakt kanten lintje eraan om het op te hangen.



Een paar maanden geleden had de bruid op haar facebook een foto gezet van de corsages die ze zouden gaan bestellen. Deze lagen op een mooi gehaakt kleedje. Ik vroeg haar toen of ze het kleedje er ook bij kreeg. Het antwoord was: helaas niet ... Dat heb ik onthouden.


Ik heb voor haar een kleedje gehaakt en er vervolgens een buideltje van gemaakt waarin ik het geld, dat ze graag als kado wilde, heb gedaan. Vervolgens een kaartje omgehaakt en dat samen verpakt.
Hieronder kun je zien hoe ik het gemaakt heb.


Rond kleedje gehaakt, ongeveer 20 cm doorsnede naar een patroon uit een oud haakboek, vervolgens stukje tule geknipt dat net iets groter is.


Klein geld verzameld en op het kleedje gelegd.


Een zelfgehaakt koordje door de gaatjes aan de buitenzuide van het kleedje geregen en vervolgens samengetrokken.


Strik er in en klaar was het buideltje!


Nog een afbeelding (gevonden bij In Haken) geprint en gelamineerd en voorzien van een gehaakt randje en satijnlintje.

En dit allemaal voor dit prachtige bruidspaar!






9 opmerkingen:

  1. The little birds are adorable !
    The other crafts beautiful too ! And so delicate...
    Have a nice Sunday !
    Hug
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wat heb je dat mooi en origineel gemaakt allemaal!!!TOPPIE!


    grtzzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat chique allemaal, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjeetje wat prachtig allemaal meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kado's. Daar hebben ze later een mooie herinnering aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kado's Yvonne, je hebt echt wel flink wat gehaakt voor die 2, heel fijn om zo'n zelfgemaakte dingen te krijgen, daar zit liefde in :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi gemaakt zeg!
    De foto van het bruidspaar is in Gorinchem toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Monique, dat is Gorinchem. Mijn familie woont daar nog steeds in de buurt.

      Verwijderen
  8. Wat heb je dat leuk gedaan, Yvonne!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!