donderdag 15 november 2012

Zakdoekhoesjes

Afgelopen week eens de naaimachine op tafel gehad. Vroeger naaide ik heel veel, maar nu niet meer. Toch bleek het toch wel weer heel leuk. Maar dan vooral de kleinere dingen. Zelf weer kleding maken, daar begin ik toch maar niet meer aan.

Op deze site (klik) vond ik een tutorial voor zakdoekhoesjes. Erg leuk! (en eenvoudig!!). 

Maar ja, dan nog lapjes. Heb ik die nog wel?  Na wat zoeken bleek er achter in mijn kast toch nog een doosje te staan met wat lapjes. En om te recyclen gebruikte ik ook nog een oud laken, een afgedankte blouse en een ooit gekocht, maar nooit gedragen rokje.

Dit is het resultaat:




Ja, dat is leuk werk, kijk maar:


Ze komen eerst nog niet in mijn webshop, want ik heb ze gemaakt voor de dochter van een vriendin, die 7 december a.s. op een kerstmarkt staat in Siddeburen en deze gaat proberen te verkopen voor World Servants (hetzelfde doel als van mijn webshop). 
Ik ben ook nog bezig om voor haar een serie Baby All Stars te maken en er zijn nog een paar ideetjes. Iemand nog een zak tijd voor mij??

Gisteren toch ook nog even een kast opgeruimd. Daar stond een hele zware doos in. Ik had geen idee wat er in zat. Toen ik hem opendeed vond ik tot mijn verassing een hele doos met Ariadnes. Oude wel te verstaan, toen het nog een handwerkblad was. Heerlijk om door te snuffelen!!




8 opmerkingen:

  1. Hé, zo'n trui met tulpen heeft mijn moeder ooit eens voor me gemaakt, was een lievelingstrui :-)
    Mooie zakdoekhoesjes!
    Ik moest wel even lachen: boven de eerste foto noem je op wat voor stofjes je allemaal hebt gebruikt en toen dacht ik: "allemaal in 1 hoesje???"
    Later bleek dat je een hele berg had gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke hoesjes! Op dit moment ben ik zo verkouden dat het pakje al leeg is voordat ik het in een hoesje kan stoppen. Maar ik ga er nog wel een maken, staat een stuk netter als je zo'n hoesje uit je tas haalt ipv een frommeltje plastic.
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd handig, die zakdoekhoesjes, ik heb ze zelf ook al heel veel gemaakt en cadeau gedaan :)
    En in oude tijdschriften neuzen is toch heerlijk!
    Trouwens, ik heb dezelfde :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahhhh doe mij zo'n heerlijke snuffeldoos hihihihi

    Leuk zijn ze he die zakdoekhoesjes!
    Ik kreeg er onlangs eentje van miss Creatuurtje!
    Geweldig vind ik ze!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schat, in die doos! Echt waar, dit is zo leuk... Ik heb er een tijd geleden een stel in de kringloop gescoord..
    Herkenbaar wat je schrijft over het naaien. Ik maakte vroeger ook kleding, maar het is nu al heel lang geleden. Kleine dingetjes maken is veel leuker!

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie zakdoekhoesjes !

    En de All Stars zijn te gek :)
    Je hartje vind ik zo mooi !
    Nog een fijne week ..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great idea, beautiful result !
    Have a nice weekend.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!