woensdag 26 september 2012

Amish Puzzle Ball plus

Nog één kraamkadootje kan ik laten zien, wat ik deze zomer heb gemaakt.

Het is een Amish Puzzle Ball, maar wel een bijzondere.


Uiteraard is de kleur bijzonder omdat deze gekozen is bijpassend bij het babykamertje.
Wat ook bijzonder is dat ik in elke ring in één driehoekje een klein belletje heb gedaan. Het belletje zit er binnen in, zodat het geen kwaad kan voor de baby.


Het rammelt maar heel licht, maar het broertje van de baby hoorde het wel meteen. Die vond de bal sowieso al wel leuk om uit elkaar te halen. In elkaar zetten bleek iets moeilijker, maar daar wist de vader wel raad mee.


De puzzelballen ga ik ook op bestelling maken. Uiteraard weer voor mijn goede doel: World Servants.
De puzzelballen kosten € 9,95. Wil je een bal met belletjes, dan is de prijs € 12,50.

De kleur kan in overleg, ik heb er slechts eentje (zonder belletjes) op voorraad liggen.
Hieronder nog even de foto's van de ballen die ik intussen gemaakt heb. De bovenste heb ik alleen nog liggen...





Wil je de bal zelf maken? Het patroontje staat op: 
Het is geschreven in het engels, maar op deze site staan drie youtube-filmpjes die veel duidelijk maken: 



10 opmerkingen:

  1. Très rigolottes ces boules amish !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn erg leuke balletjes, ik hoop dat je er veel van verkoopt; succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt wel leuk, ik heb hem in het echt gezien want de bal was voor mijn kleindochtertje Anouk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een leuke puzzel! Die ga ik vast ook een keer maken! bedankt voor de link naar het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw wat mooi gedaan zeg, bedankt voor het delen.
    Ik had er nog nooit van gehoord....als ik eens een kraamcadeautje nodig heb weet ik je te vinden....
    liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die balletjes zijn keileuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig die bal, lijkt me echt wel moeilijk !

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!