vrijdag 6 april 2012

Granny square kussen

De vierkantjes waren bedoeld voor een sprei (zie mijn lijstje met dingen waar ik mee bezig ben aan de rechterzijkant van dit blog), maar de eerste negen zijn verwerkt tot een kussen. Nu maar hopen dat ik straks nog genoeg garen heb voor mijn sprei ... anders kom ik in de problemen met mijn goede voornemen om geen materiaal te kopen ...



Wij hebben afgelopen winter onze slaapkamer opgeknapt. Een onderdeel daarvan was het opnieuw bekleden van twee oude stoeltjes van mijn schoonouders. We hebben ze bekleed met dezelfde stof als de gordijnen. De stof waarvan we ook al een sprei op het bed hebben liggen. Zo past alles mooi bij elkaar. Het mooie is de de gordijnen een gift waren. Leuk om daar zo heel veel dingen mee te kunnen doen! Er volgt nog meer ... later. En dan volgen ook nog wel foto's van beide stoeltjes op een netjes opgeruimde slaapkamer.



Toen ik de eerste negen granny's klaar had en aan elkaar gehaakt, bleken ze precies groot genoeg voor een kussen en het fleurde het stoeltje helemaal op. De stof aan de achterzijde en onder de granny's is eveneens de lichte gordijnstof.

Nu is het de bedoeling om op het tweede stoeltje ook nog een kussentje te gaan maken, precies dezelfde.

De granny's komen uit het boekje 'Granny squares haken, maak het met oma's vierkantjes'.  Een heerlijk en inspirerend boekje. Het is de hondsroos. De sprei die ik ga maken staat er ook in en staat
rechtsonder op de voorkant.



Ik wens jullie allemaal hele fijne, gezellige en gezegende Paasdagen!





5 opmerkingen:

  1. Mooi kussen is dat geworden! Het past inderdaad heel mooi bij het stoeltje. Succes met de sprei :)

    Fijne Paasdagen en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig mooi kussen...
    Dat heb je mooi gemaakt!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem6/4/12

    Wat een leuk boekje he, ik heb het ook en vind het echt erg inspirerend! Je (eerste) kussen is in ieder geval echt heel erg geslaagd! Wat staat het mooi op dat stoeltje...!! Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je mooie reactie op mijn Goede Vrijdagberichtje, en wat een mooie afbeelding heb je hier geplaatst!
    Je grannykussen vind ik prachtig, ben zelf ook helemaal granny-fan! De kleuren van deze sprei/kussen zijn heel sprekend....
    Goede en fijne paasdagen! Groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi kussen, de kleuren zijn ook zo heerlijk fris!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!