woensdag 28 maart 2012

Voorjaarskriebels

Vandaag een heerlijke vrije dag. Mooi weer en volop lentekriebels, dit keer schoonmaakkriebels. In de lange gang in ons huis staan drie grote boekenkasten. Tja er zaten boeken in, maar nog veel meer. Vanalles en nog wat aan rommel en een heleboel stof.

Maar wat ik ook tegenkwam onder het stof was de gebreide plaid. Jaren geleden eens gemaakt om een lelijke bank op te fleuren. Ik heb 'm eerst maar eens lekker in de wasmachine gestopt en buiten te drogen gehangen. Wat zonde dat deze zover weggestopt lag onder stof en rommel!



De plaid is gemaakt van creme breigaren van de Zeeman. En het patroon is van een babydekentje uit een oud breiboek.



De rand is van een andere kleur, want toen ik de plaid klaar had, was het garen op en kon ik nergens meer dezelfde kleur krijgen. Ik heb ervoor gekozen om er een bordeauxrode rand om heen te maken, passend bij de kleuren van de kamer toen.


De plaid is nu weer heerlijk schoon en ligt nu netjes in mijn heerlijke opgeruimde kast te pronken in de gang, samen met een hele oude handnaaimachine en een boormachine die nog van mijn vader is geweest vroeger.


3 opmerkingen:

  1. Lekker he!? Ik heb vandaag mijn/ons (natuurlijk,sorry Theo) bed een beurt gegeven, zowaar de matrassen in de zon gezet, lekker is dat, het kan zo gemakkelijk bij ons met twee openslaande deuren en een frans balkon bij onze slaapkamer.
    Gr. je zus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SUPERBE !
    Bon week-end.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!